2018-07-19

Ogłoszenie o przetargu ustnym ograniczonym

               Warta, dnia 19 lipca 2018 r.

OGŁOSZENIE

o przetargu ustnym ograniczonym

 

Na postawie art. 38, art. 40 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 121 ze zm.) oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (tekst jednolity Dz. U. z 2014 r. , poz. 1490)

 

Burmistrz Gminy i Miasta Warta ogłasza przetarg ustny ograniczony

na sprzedaż nieruchomości rolnej niezabudowanej, położonej w Warcie przy ul. Popioły – obręb 6, oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr: 25/1 o pow. 1,5581 ha (KW SR1S/00065859/3) stanowiącej własność Gminy i Miasta Warta,

 

Przetargodbędzie się w 28 sierpnia 2018 r.  w siedzibie Urzędu Gminy
i Miasta w Warcie (
sala konferencyjna) o godz. 1000

 

Cena wywoławcza nieruchomości wynosi 46 000,00 zł

nieruchomość zwolniona jest z podatku VAT, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt. 9 ustawy  z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów
i usług i usług (tekst jedn. Dz. U. z  2017 poz. 1221),

 

Wadium  stanowi 10% ceny wywoławczej tj.  4 600,00 zł

Wadium należy wpłacić na konto Urzędu Gminy i Miasta w Warcie – Nr  81 9270 0006 0000 0013 2000 0006 w nieprzekraczalnym terminie
do 23 sierpnia 2018 r. (włącznie) .

Na dowodzie wpłaty należy dopisać Przetarg  na działkę rolną nr 25/1 ul. Popioły.                           

 

Opis nieruchomości:.nieruchomość rolna niezabudowana posiadająca dostęp do drogi gruntowej, położona w bezpośrednim sąsiedztwie zakładu produkcyjnego VISTO, w otoczeniu gruntów rolnych. Działka w kształcie kwadratu, częściowo użytkowana rolniczo, pozostała część stanowi nieużytek w postaci suchego wyrobiska pożwirowego, porośniętego wysoką trawą.

 

Przeznaczenie nieruchomości i sposób zagospodarowania: nieruchomość nie jest objętaplanem zagospodarowania przestrzennego  i nie została wydana decyzja o warunkach zabudowy, w ewidencji gruntów sklasyfikowana jako rola klasy: IVa, IVb, V i częściowo nieużytek,  
w obowiązującym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego zatwierdzonego uchwałą Nr LI/285/17 Rady Gminy
i Miasta Warta z dnia 29.11.2017 r.,są to tereny zabudowy produkcyjno – usługowej, składów i magazynów oraz tereny lokalizacji odnawialnych źródeł energii o mocy powyżej 100 kW ze strefą ochronną  (fotowoltaika).

 

Uzasadnienie do wyboru formy przetargu:

Wybór formy przetargu jako przetargu ustnego ograniczonego jest konsekwencją zmiany ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 r.
o kształtowaniu ustroju rolnego (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2196 ze zm.). Prawo do udziału w przetargu ogranicza się do rolników indywidualnych spełniających warunki uprawniające do nabycia gruntu rolnego, określone  w ww. ustawie.

 

Do udziału w przetargu mogą być zakwalifikowane osoby, które:

1)      złożą w wymaganym terminie pisemne zgłoszenie uczestnictwa w przetargu wraz z kompletem wymaganych dokumentów

2)      wniosą wadium w wysokości 4 600,00 zł do dnia  23 sierpnia 2018 r.

Lista osób zakwalifikowanych do uczestnictwa w przetargu zostanie wywieszona na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta Warta do dnia 27 sierpnia 2018 r.

 

Pisemne zgłoszenie uczestnictwa w przetarguwraz z wymaganymi niżej dokumentami należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy
i Miasta w Warcie, w terminie do dnia 23 sierpnia 2018 r. do godz. 14.45w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „Zgłoszenie uczestnictwa
w przetargu ograniczonym -  działka nr 25/1 obręb 6 m. Warta, ul. Popioły”.
 
(zał. nr 1).

 

Do zgłoszenia uczestnictwa w przetargu należy dołączyć dokumenty:

1)      dowód potwierdzający osobiste prowadzenie przez okres co najmniej 5 lat gospodarstwa rolnego – dowodem jest pisemne oświadczenie prowadzącego to gospodarstwo, poświadczone przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) gminy, na terenie której położone jest gospodarstwo rolne (wzór nr 1);

2)      oświadczenie oferenta o łącznej powierzchni użytków rolnych nieruchomości wchodzących w skład jego gospodarstwa rolnego (wzór nr 2;)

3)      zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały przez okres co najmniej 5 lat na terenie gminy, na obszarze której jest położona jedna
z nieruchomości rolnych wchodzących w skład gospodarstwa rolnego;

4)      dokumenty potwierdzające kwalifikacje rolnicze oferenta zgodnie z treścią art. 6 ust. 2 pkt 2 i ust. 3 oraz art. 7 ust. 9 ustawy
o kształtowaniu ustroju rolnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 2196 ze zm.) w związku z treścią §6 i §7 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie kwalifikacji rolniczych posiadanych przez osoby wykonujące działalność rolniczą (Dz. U. z 2012 r. poz. 109);

5)      potwierdzenie wniesienia wadium;

6)      oświadczenie, że oferent zapoznał się ze stanem faktycznym i formalno-prawnym przedmiotu przetargu oraz warunkami przetargu i nie wnosi z tego tytułu żadnych zastrzeżeń (wzór nr 3).

 

Wzory dokumentówdostępne do pobrania poniżej lub w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta w Warcie (pokój nr 2)

 

Dane dotyczące przetargu oraz warunki przetargu:

 

1.       W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i osoby prawne posiadające obywatelstwo polskie oraz cudzoziemcy, którzy spełniają warunki określone w ustawie z 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (tj. Dz. U.
z 2016 r. poz.1061).

2.       O wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu, z tym że postąpienie nie może wynosić mniej niż 1% ceny wywoławczej, z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.

3.       Wadium uczestnika, który wygrał przetarg zostanie zaliczone na poczet ceny nabycia nieruchomości, zaś pozostałym uczestnikom zostanie zwrócone niezwłocznie, jednak nie później niż przed upływem 3 dni od dnia odpowiednio: zamknięcia,  odwołania, unieważnienia, zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.

4.       Wadium przepada na rzecz Gminy i Miasta Warta, w razie rezygnacji z kupna nieruchomości (po wygraniu przetargu).

5.       Uczestnik przetargu zobowiązany jest posiadać: w przypadku osób fizycznych dowód osobisty, w przypadku osób prawnych – aktualny wypis z właściwego rejestru, a osoba reprezentująca w przetargu osobę prawną odpowiednie pełnomocnictwo.

6.       Do przetarguprzystępują oboje małżonkowie. W przypadku uczestnictwa w przetargu jednego z małżonków należy przedstawić notarialne pełnomocnictwo upoważniające drugiego małżonka do dokonania czynności prawnej związanej z odpłatnym nabyciem nieruchomości – art. 37 §1 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 682).

7.       Przetarg  może się odbyć nawet po zakwalifikowaniu do przetargu tylko jednego oferenta i jeżeli przynajmniej jeden uczestnik zaoferuje co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej.

8.       Sprzedaż nieruchomości odbędzie się na podstawie danych z ewidencji gruntów i budynków. Ewentualne wznowienie
i okazanie granic może odbyć się na koszt nabywcy.

9.       Przedmiotowa nieruchomość nie stanowi zabezpieczenia dla zobowiązań Gminy i Miasta Warta, nie jest obciążona ograniczonymi prawami rzeczowymi ani roszczeniami osób trzecich.

10.    Cenę nieruchomości ustaloną w wysokości uzyskanej w wyniku przetargu, pomniejszoną o wpłacone wadium nabywca jest zobowiązany  wpłacić na konto Urzędu Gminy i Miasta w Warcie – Nr  81 9270 0006 0000 0013 2000 0006  nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej własność nieruchomości.

11.    Protokół z przeprowadzonego przetargu stanowić będzie podstawę do zawarcia umowy notarialnej. Ustalenie terminu zawarcie umowy nastąpi do 21 dni licząc od daty  przetargu, o czym nabywca zostanie powiadomiony.

12.    Nabywca ponosi koszty notarialne i sądowe, które określi notariusz.

13.    Uczestnicy przetargu mogą w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu (zamknięcia licytacji) zaskarżyć czynności związane z przeprowadzeniem przetargu do Burmistrza Gminy i Miasta Warta. W przypadku nie zaskarżenia czynności związanych
z przeprowadzeniem przetargu albo w razie uznania skargi za nieuzasadnioną, właściwy organ podaje do publicznej wiadomości wyniki przetargu, wywieszając na okres 7 dni informację o wyniku przetargu w siedzibie tut. Urzędu

14.    Burmistrz Gminy i Miasta Warta zastrzega sobie prawo odwołania przetargu z uzasadnionej przyczyny, niezwłocznie podając informację  w sposób określony w ustawie o gospodarce nieruchomościami.

15.    Ogłoszenie o przetargu podaje się do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń
w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta w Warcie w dniach od 19.07.2018 r. do 27.08.2018 r., publikację w prasie lokalnej i na stronie internetowej UG i M w Warcie http://warta.bip.gov.pl (ogłoszenia).

 

Dodatkowe informacje  można uzyskać w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta w Warcie (pokój nr 2), telefon (43) 82 87 116.

 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..