2015-02-27

Zakład Wodociągów i Kanalizacji Gminy i Miasta Warta Spółka z o.o.

Zakład Wodociągów i Kanalizacji Gminy i Miasta Warta Spółka z o.o.       

ul. Łódzka 1, 98-290 Warta
tel.438294260
tel./fax 043 8295401
e-mail: zwikwarta@zwikwarta.pl
www.zwikwarta.pl

 

STATUS JEDNOSTKI
1.Status prawny
Zakład Wodociągów i Kanalizacji Gminy i Miasta Warta jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością branży wodociągowo-kanalizacyjnej. Spółka prawa handlowego została zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Łódź-Śródmieście w Łodzi, XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000176962.

2.Tryb działania
Zakład Wodociągów i Kanalizacji Gminy i Miasta Warta Sp. z o.o. prowadzi swoją działalność na podstawie decyzji Burmistrza Gminy i Miasta Warta Nr Gk.7050-2/03 z dnia 10.01.2003r. w sprawie udzielenia zezwolenia na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie gminy i miasta Warta, a także w oparciu o obowiązujące przepisy, w tym m.in.:
ustawę z dnia 15 września 2000 r. – Kodeks spółek handlowych (Dz.U. Nr 94, poz. 1037, ze zm.),
ustawę z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz.U. Nr 72, poz. 747, ze zm.),
ustawę z dnia 18 lipca 2001 r. – Prawo wodne (Dz.U. Nr 115, poz. 1229, ze zm.),
ustawę z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz.U. Nr 62, poz. 627, ze zm.),
regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków uchwalony przez Radę Gminy i Miasta Warta uchwałą nr XXXIX/203/05 w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy i Miasta Warta, opublikowany dnia 03.02.2006 roku w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego Nr 30, poz. 287.

3.Struktura własnościowa
Spółka jest w całości własnością Gminy Warta.

3.Przedmiot działalności
Podstawowym przedmiotem działalności Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Gminy i Miasta Warta Sp. z o.o. jest działalność gospodarcza polegająca przede wszystkim na zapewnieniu ciągłości i powszechnej dostępności usług ujmowania, uzdatniania i zbiorowego dostarczaniu wody oraz zbiorowego odprowadzania i oczyszczania ścieków z terenu Gminy i Miasta Warta za pomocą urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu przedsiębiorstwa.

4.Majątek
Kapitał zakładowy Spółki wynosi 8 000 412 zł (osiem milionów czterysta dwanaście złotych) i dzieli się na 943 równe i niepodzielne udziały o wartości nominalnej 8 484 zł (osiem tysięcy czterysta osiemdziesiąt cztery złote) każdy. Udziały obejmuje w całości Miasto i Gmina Warta.

5.Historia
Zakład Wodociągów i Kanalizacji Gminy i Miasta Warta Spółka z o.o. został utworzony 15.07.1993 roku w oparciu o przejęty majątek zlikwidowanych przedsiębiorstw państwowych - Wojewódzkiego Zakładu Konserwacji Urządzeń Wodno-Melioracyjnych w Sieradzu oraz Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Warcie. Pierwotnie spółkę prawa handlowego z ograniczoną odpowiedzialnością zarejestrowano pod nazwą" Zaopatrzenie w Wodę i Kanalizację Gminy i Miasta Warta ". Obecna jej nazwa przy niezmienionym profilu działalności funkcjonuje od 09.01.1997 roku.

ORGANIZACJA JEDNOSTKI
1.Statut jednostki
Zakład Wodociągów i Kanalizacji Gminy i Miasta Warta Sp. z o.o. z siedzibą w Warcie działa na podstawie Umowy Spółki.

2.Organy Spółki
Organami Spółki są:
Zgomadzenie Wspólników
: Burmistrz Warty - Krystian Krogulecki
Rada Nadzorcza
: Przewodniczący Rady – Tomasz Jachowicz
: Członek Rady – Sławomir Janczak
: Członek Rady – Andrzej Kubiak
Zarząd
: Prezes Zarządu – Jakub Tworo

3.Regulamin oraganizacyjny
Szczegłowy zakres działania Spółki oraz poszczególnych jej działów określa tekst Regulaminu Organizacyjnego Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Gminy i Miasta Warta Sp. z o.o.

4.Przyjmowanie i załatwianie spraw odbiorców usług
W celu szybkiego i sprawnego załatwienia spraw zostało uruchomione biuro obsługi klienta, mieszczące się w przy ul. Kościuszki 9 w Warcie. Biuro to czynne jest w dni robocze w godzinach pomiędzy 7.00 a 15.00. Sprawy przyjmowane są w formie ustnej, telefonicznej, pisemnej, a także drogą elektroniczną. Każda sprawa załatwiana jest bez zbędnej zwłoki.
Sprawy dotyczą głównie następujących zagadnień:
- wyjaśniana spraw związanych z wystawioną fakturą,
- przyjmowaniem zleceń na plombowanie wodomierzy,
- przyjmowania odczytów wodomierzy,
- zawierania umów,
- windykacji należności, w tym prolongaty terminów płatności faktur,
- zaistniałych awarii wodociągowych i kanalizacyjnych,
- informacji o brakujących pokrywach na studzienkach kanalizacyjnych, kratkach ściekowych,
- niesprawnych wodomierzy itp.

W przypadku spraw zgłaszanych osobiście pracownik biura obsługi klienta stara się załatwić sprawę na miejscu. Sprawy wymagające decyzji osób z kierownictwa Spółki załatwiane są po przeprowadzeniu koniecznych konsultacji, analiz lub uzgodnień, w zależności od specyfiki rozpatrywanej sprawy.

Dla uproszczenia procedur załatwiania poszczególnych spraw opracowane zostały odpowiednie wzory formularzy do wypełnienia przez osobę wnoszącą sprawę. Formularze przekazywane są klientom wraz z objaśnieniami o sposobie wypełnienia. Pomocą w załatwianiu spraw służą także pracownicy biura obsługi klienta.

Płatności za usługi wykonywane przez Spółkę wynikające z faktury mogą być dokonywane w następujących formach:
- gotówką do rąk inkasenta,
- gotówką w kasie znajdującej się w siedzibie spółki,
- gotówką lub przelewem za pośrednictwem banku lub poczty,
- przelewem na podstawie stałej dyspozycji płatności zgłoszonej w banku prowadzącym rachunek odbiorcy.
W przypadku zastrzeżeń, co do poprawności wskazań wodomierza, odbiorca usług ma prawo złożyć reklamację – wniosek o urzędowe sprawdzenie prawidłowości wskazań wodomierza. Pisemne złożenie takiego wniosku stanowi podstawę do dokonania wymiany wodomierza i przekazanie go do Obwodowego Urzędu Miar w celu sporządzenia jego ekspertyzy. Wnioski z wykonanej ekspertyzy są podstawą do dalszego działania wg regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.
Wszystkie działania prowadzone przez biuro obsługi klienta wynikają z unormowań ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków oraz regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy i Miasta Warta.

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..